joop

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ulrika andersson - 7 augusti 2010 11:43

Har precis kommit in från att ha tvättat Joopen, eftersom jag skulle fotta lite bilder   Joopen skötte sig perfekt, lite sur på flugorna bara men han var duktig. efter jag hade tvättat honom så gick vi en runda i skogen, det tyckte nog joopen var skönt, ska rida honom lite senar idag, men han ska bara skrittas idag, så att han inte får träningsverk efter igår.. han gick ganska tufft då. men aja kolla och njut av bilderna på Joopisen :)


                  

Av Ulrika andersson - 6 augusti 2010 18:56

Idag så kom lilla Astrid för att rida Trolle, det är en tjej som jag ger lektioner åt,  men, men, efter jag hade gjort det så ringde mormor, och ville att jag skulle komma över, och jag tänkte ju ofc då slipper jag laga egen mat   så jag fick slänga mig på cykeln och cykla 7,5 km med motvind, fatta att man var trött i benen när man kom fram, men så fick jag middag där, och så satt jag och mormor och pratade lite om allt möjligt, och tiden gickk och klockan blev 5, och jag var tvungen att cykla hem, slapp motvind den här gången, men inte flugorna... och så började det ösregna så jag var plask våt, och jag bara kan det bli värre.. och jo det kunnde det! när jag nästan är hemma så ser jag något glida ner från styret, och jag får VÄRSTA paniken!! en spindel och ingen liten!  och det värsta e att jag våga ju inte rör den    är typ sjukt rädd för spindalr, så jag stannar cykeln mycket försiktigt, hoppar av den, mycket försiktigt, tar en pinn och SMAK, krossad, så om det regnar imorn vet ni vem ni ska skylla på XD


ha det gött

Av Ulrika andersson - 5 augusti 2010 23:48

Besök rekordet stannade på 25 besökare, låter inte så mycket kanske, men jag hanr ju faktiskt bara haft bloggen typ 3 veckor snart    så är ganska glad endå, emn det får ju väldigt gärna komma fler ;)


ska sova nu :) natti natti

Av Ulrika andersson - 5 augusti 2010 14:12

  Idag åkte trolle i badbaljan, eller ja inte badbaljan rickigt, den skulle nog inte hållt XD men jag tvättade honom, eftersom jag höll på att få host attaken när jag skulle tvätta honom,han var helt grå i pällsen och det dammade jäklar i de!!!, så sen fick jag nog och tvättade honom, trolle var inte helt förtjust i det XD


Red Joopen kl 11 idag för Elise, och det gick bra, vi hoppade 1,05 idag    Ibörjan så värmde vi upp i trav över en serie med bommar, och så var det mellan två bommar som jag skulle göra halt, ochsedan igång direkt och taksera rätt på nästa bom, han gick super på det, och sen så skulle vi börja hoppa, och det var en rätt kämpig övning, och Joop försökte fuska lite, och när jag sa till honom, så kom lilla Joop humöret fram, och där joop, skit sur, kan inte stå stilla, hoppar på stället, försöker esa sig om jag ställer honom framför ett hinder om han har varit dum, och så hoppar han onödigt högt och långt, och så frustar han jätte högt, men sen när jag och Joop har diskuterat lite så säger Joop, okej jag ger mig, och så sgår han superfin och hoppar som en ängel  


kommer lite bilder från trolle tur i vattnet  

     

Av Ulrika andersson - 3 augusti 2010 19:56

har ridit joopen också idag , han gick bra han med, fast jag var inte helt nöjd med högergaloppen i början, den var lite springig, men det blev bättre efter ett tag, men trav arbteter skötte han jätte bra, han var väligt rytmisk i rörelserna, och hade bra takt, idag så funkade båda skänkelvikningrna perfekt    imorn ska Joopen vila och så ska jag longera trolle, eftersom  han nog kan ha lite träningsverk eftersom han gick så hårt idag, Joopen ska gå för Elise på torsdag..


här får ni lite bilder på joopisen   


Joopen innan ridningen :)

  


Joopen efter ridningen :)  

Av Ulrika andersson - 3 augusti 2010 11:02

han precis kommit in från att ha ridit Trollisen, han gick kalas bra   tränade på at rida i öppna på spåret hela långsidan och sedan fattar galopp ur öppna, och han funkade jätte bra på det, hade lite problem dok i början, han tyckte attdet var lite vl jobbigt men mot slutet så började han att acceptera att han var tvungen att gå in och göra jobbet. så sen gick han super:) har även tränat på att inte på bakdelsvändningarna så stora utan att få dom lite mer samlade. men aja här kommer lite bilder på trolle


      

Av Ulrika andersson - 2 augusti 2010 19:54

idag så fick hästarna ta semester, och jag för den delen    men imorn blir det att börja jobba igen, ska rida trolle tidigt imorgon redn vid 8 på morgonen rust för att han ska slippa flugorna och den varma solen...

ska träna mycket på öppna så att dom sitter till 100 % i traven och så blir det skänkelvikningar och direkt ut i galopp har jag tänkt :)


och senare så ska jag träna Joopen, han ska också gå dressyr. ska forsätta att finslipa på skänkelviknarna och öppnar i skritt börjar han faktiskt göra ricktigt bra nu, så jag ska börja så smått i trav nu. och så ska vi forsätta med den förvända galoppen, den tycker han är lite kämpig  än.


hittade den här fina vinterbildenn, och den passar bra nu när jag längtar till vintern, pallar inte med sommaren nu!!!! det är för varmt för hästarna!

     

Av Ulrika andersson - 1 augusti 2010 22:22

nu är kl 22:26, sitter och lanar bomberpengu, det är faktiskt ganska kul XD och så lysnar man på musik. michael jackson :) låten beat it men ska nog gå och lägga mig nu. god natt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Presentation


Är en pigg och glad tjej på 15 år :) Älskar hästar över allt annat! har två st, Joop och Trolle. Hoppas att ni får en rolig lässtund och glöm inte att kommentera :)

Omröstning

Vad skulle du vilja rida på mina hästar??
 Dressyr på Trolle
 Hoppning på Trolle
 Dressyr på Joop
 Hoppning på Joop

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards