joop

Alla inlägg under juli 2010

Av Ulrika andersson - 31 juli 2010 14:25

Har precis kommit in från ett träningspass med Joopen   och jag skriver ju ofta att ja dom gick bra idag, och det gör dom med men idag så gick Joop ricktigt,ricktigt,ricktigt jätte super duper bra!!  han var jätte duktig, jag gjorde lite olika saker idag, som i början så över bommar och dom låg på längre avstånd än vanligt eftersom jag ville att han skulle få ta i och länga stegen lite, och när jag hade gjort det i båda varven ett tag så gick jag ut på en vålt där jag hade satt upp en bom på ca 20 cm, men han skulle inte precis hoppa över den, utan han skulle bara skutta över den, vi tränade avstånd där, har kommit på att jag får han bättre till ett hinder om jag räknar galoppsprången fram till hindret eller bom då kommer jag i takten och sätter halvhalten perfekt och får då också ett perfekt språng. efter jag hade gjort galopp jobbet så avslutade jag med en massa skänkelvikningar och jag säger bara jag  ÄLSKADE skänkelvikningen för höger skänkel, den var helt underbar!! vänster var också bra men högern var helt underbar!!


( hittade den här bilden från i vintras, tycker att den är ganska söt på Joopen :)


  

Av Ulrika andersson - 29 juli 2010 22:10

Idag så var det banhoppning i Askeröd, hade Trolle, eftersom vi tyckte att det var onödigt att joopen skulle vara med och hoppa när han tävlar så mycket nu, så han fick vara hemma, men jag tror att han tyckte att det var ricktigt skönt att få en vilodag, men imorn så ska jag nog rida ut på honom. men iallafall så gick trolle kanon bra idag, hoppade 70 och 80 cm på honom och vi var felfria i båda :) han känndes toppen bra. här kommer lite bilder och en film från Lätt C (70 cm)



nr 9 i 80 klassen


   film från lätt C

Av Ulrika andersson - 28 juli 2010 21:41

Idag så fick joopen jobba med rumpan rejält, hade satt upp fyra upphöjda bommar på spåret, travade över dom och sedan ca 20 travsteg efter så gcik jag ner i skritt och sedan så var det galoppfattning från skritt vid bokstaven A två varv på volten och sedan var det trav och sedan så var det skänkelvikning till X och sedan skänkelvikning ut till spåret igen, och så kom jag igen på bommarna, och sedan så avslutade jag att t några språng på 80 cm och 90 cm, ville kolla av honom eftersom han inte hade gått så bra i ballingslöv i söndags, det var inte vår dag helt enkelt.. så nu tar vi revanch i frosta den 14 augusti:) Igår så hopptränade jag trolle för elise, han gick bra och imorgon så ska jag på banhoppning med Trolle :) ska bli kuligt, ska ta 70 och 80 på honom , bilder kommer då :)

Av Ulrika andersson - 19 juli 2010 22:11

ikväll är man lite oseriös XD och ska chocka alla genom att inte skriva om hästar nepp, ska isället göra en lista över dom 3 snyggaste som finns


1: Michael jackson!!

2: Casey affleck

3: Craig Horner



så det var det, imorn blir man 15 :) kuligt

Av Ulrika andersson - 18 juli 2010 20:58

idag så kom dom från malmö eftersom dom inte kommer att kunna fira mig på tisdag.. men iallfall det var kul fick fina saker ;)  ett nytt schabrak,nya ridstrumpor(kan behövas eftersom stortån stiker ut på alla andra XD) en t-tröja med michael jackson :D  glittriga klämmor bra :) håller luggen på plats.   en kortlek kan behövas nu när skolan startar XD  och en vattenflaska som jag ville ha :)




10 minuter efter gästerna hade åkt var jag i stallet XD jag och joopen skippade allvarlig ridning och hade bara roligt idag ;)  red barbacka och hoppade terängbanan, Joopen tyckte att det var jätte kul vilket jag med tyckte :)


// ses :)

Av Ulrika andersson - 17 juli 2010 15:31

Idag så vilar båda hästarna helt, eftersom vi ska ha fest imorn, eftersom dom från malmö inte kunde komma på tisadag, dom skulle bort någon gång, Fyller ju 15 år på tisdag  hehe, och idag då ska jag hjälpa mamma att baka och fixa lite, och så ska JAG städa mitt rum, pallar seriöst inte!!!! Kommer ha fullt upp hela dann, så hästarna får vila fast det kan ju vara skönt för dom eftersom dom går ganka tufft nu. att städa mitt rum blir en utmaning XD det har inte blivit städat sen i julas XD   så det ser lite bomnedslag aktigt ut där. aja får se om jag överlever ;)


ses (OBS glöm inte att kommentera nu)

Av Ulrika andersson - 13 juli 2010 20:45

Idag var det hoppträning, Joopen gick super bra! :D han känndes toppen!! Men hästflugorna var som tokiga,var helt sönderbiten när träningen var klar.Ska träna på torsad kl 7 på morgonen! jag kommer att dö! kommer att få köra hemmifrån kvart över 6! och stiga upp kl 5! men ajja här kommer lite bilder sen träningen :)


och en bild på vår katt Jackson :)



        

Av Ulrika andersson - 11 juli 2010 12:30

Idag så skulle jag ha ridit Joopen dressyr, men det blev ändrat, vi hade varit  i åhus vid vårstuga, badat hela dan gött!!! och där var vell 26 grader och så blir det ju svalare imed att det ärvid havet, och så kommer man hem och har planerat hela ridpasset, och så slår bara värmen imot en! Det var en ricktigt tryckande värme ! 32 grader!! Asså jag höll på att dö när jag mockade och hästarna stod bara och dåsade i skuggan, dom nästan sprang in i stallet, där är ju lite svalare, men jag viste att det var för varm för att rida, man tar ju knäcken på dom ju! så jag longerade Joop, han gick bra men var ganska seg, men det kan jag förstå! ska ride kondisions träning på trolle imorn han behöver få bort lite fett, han är ju inte fet men han kan gå ner lite till    får se om han tycker lika dant, Joop ska imorn, men sedan så ska han gå ganska tufft nästa vecka, han ska gå dubbla pass för elise, ett rejält hopp pass på tisdag, och ett tufft dressyr pass på torsdag, och så får vi se vad jag tar honom i på onsdag och fredag, på lördag ska han löshoppas.



  

Fråga mig

6 besvarade frågor

Presentation


Är en pigg och glad tjej på 15 år :) Älskar hästar över allt annat! har två st, Joop och Trolle. Hoppas att ni får en rolig lässtund och glöm inte att kommentera :)

Omröstning

Vad skulle du vilja rida på mina hästar??
 Dressyr på Trolle
 Hoppning på Trolle
 Dressyr på Joop
 Hoppning på Joop

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards