joop

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Ulrika andersson - 17 augusti 2010 20:41

När jag kom ut för att mocka så ser jag att hästarna busar till ordentligt i hagen, dom bockar och tävlar mot varandra och verkar ha jätte kul, är ganska roande att stå och titta på. så här kommer lite bilder från när dom härjade i hagen


Joopen i full fart

  

trolle i fullfart

  


tänkte att jag skulle visa vårt stall :) så ser det ut :)  

 


   ullis :)

Av Ulrika andersson - 17 augusti 2010 16:26

Kom precis in från att ha ridit Joopen i markarbete, han gick toppen :) känndes väldigt mjuk och fin, jag började med att skritta ut Joopen på fältet(gör alltid det, man får en helt annan framåtbjudning då, hästen tycker inte att det är så kul att gå direkt in i ridbanan, eftersom den vet att det väntas jobb där.) och efter det gick jag in i paddocken och började böja och ställa honom, gjorde lite skänkelviknar, bakdelsvändningar och öpnna och sånt så att man aktiverar bakkärran på honom, efter det så började jag jogga honom på halvlånga tyglar i låg form, red på tre bågars serpentiner då. och sedan så plockade jag upp honom och började på min markarbets bana, det gick jätte bra :) ska snart ut och longera Trolle, skolan imorrn... blää


ullis :)




Fråga mig

6 besvarade frågor

Presentation


Är en pigg och glad tjej på 15 år :) Älskar hästar över allt annat! har två st, Joop och Trolle. Hoppas att ni får en rolig lässtund och glöm inte att kommentera :)

Omröstning

Vad skulle du vilja rida på mina hästar??
 Dressyr på Trolle
 Hoppning på Trolle
 Dressyr på Joop
 Hoppning på Joop

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards