joop

Alla inlägg under september 2010

Av Ulrika andersson - 24 september 2010 11:35

Hej,hej num ska jag ut och rida ut på Trolle, det¨är fresten en som har ringt på trolle :) hoppas dom kommer och provrider :) Iväll är det jägers med bästaste Vendela och Gzime <33 sååå jäkla taggad! joop har lite semester eftersom kiropraktikern ska komma och knaka loss honom på torsdag så jag bara skrittar och böjer honom, och så stretchar jag honom, det var några kotor på högersida i länden som satt fast :( så det är därför han har gått dåligt på tävlingarna nu på sista tiden, min tränare tror at han har rullat sig på en sten eller att han har gått omkull i hagen :( men det är skönt att han blir bra nu iallafall:) så jag stetchar honom varje dag nu:)  Grattis till Emma och Simon som har varit tillsammans i 8 månader nu :)


// Ullis :)

Av Ulrika andersson - 19 september 2010 16:21

Nu ska jag ut och rida ut på joopen, han ska få ta det lite lungt idag eftersom han tävlades igår, i ballingslöv :) det var ju ju allsvenskan div II, i förklassen så blev jag felfri fick big bouta rosett!! Han känndes toppen vilket som var ganska sjönt eftersom han inte alls kändes bra i fjälkestad, han lyfte dåligt i baken, men det visade sig att han hade låst sig i länden, var jätte ledsen och trodde att det var jag som hade ridit honom dåligt men min tränare sa att jag inte alls hade rifit honom dåligt utan att det kan bli så när man hoppade för mycket bana, och jag har ju tävlad jätte mycket nu så det har ju blivit mycket banor nu, så det red vi lås i måndags hos elise, det var fresten länge sedan jag tränade med honom för henne, men han fick ett ricktigt mardröms pass haha, men han blev mycket bättre i länden, så igår då när jag tävlade så hoppade han jätte fint igen, men jag ska inte tävla i helgen, för vi ska ta en tuff vecka med honom, på tisdag ska jag ta ett ricktigt tufft hopp pass för elise och på torsdag ett tufft drressyr, och sedan den 3 oktober så är det  allsvenskan div II omg 2 i röinge och då ska vi ta hem det laget!! kommer en bild från tävlingen senare ikväll och lite andra bilder också, imorn ska jag ta ett tufft dressyr pass på trolle :)


Ullis :)

Av Ulrika andersson - 9 september 2010 21:30

Tjenis allihopa glad läsare,:)


Idag var det dressyr träning med Trolle, red för elise :) Trolle gick super bra idag och Elise sa att det var toppen ridning från min sida med :D Vi tränade i början på skänkelvikning in till x och där ut skänkelvikningen göra en bakdelsvändning och sedan ut i skänkelvikning igen, det gick jätte bra :) Sedan gjorde vi det i trav, skänkelvikning och sedan bakdelsvändning, och hur många ponnyer kan bakdelsvändning i trav igentligen ?? ;) inte många det! men min lille dressyr polle trolle kan det! Hahaha,  sen så red jag på volt där vi tränade på att ha honom i hög tävlingsform och sedan lägga ner honom i låg form och ta upp honom i högform igen, ganska svårt men det gick riktigt bra på slutet, och sedan skulle jag göra det i galopp, och det var inte lätt!,  och sen få red jag tre bågars serpentiner över medellinjen och tränade balansen i den förvända galoppen, det gick bra det med, i början hade jag lite svårt med det men det gick jätte  bra sedan :) Igår hoppade jag Joopen, han gick super bra gjorde samma övning som jag gjorde mde trolle i tisdags, bara att jag hoppade högre, hoppade 95 med honom :) han är såå duktig min lille Joopis <33  ni måste erkänna att jag har de bästa hästarna!!! Trolle <333 och Joop<333


// Ullis :)

Av Ulrika andersson - 7 september 2010 11:15

idag så hopptränade jag Trolle, (jag hopptränade joop igår) Trolle gick super, först så red över bommar med honom, och gjorde lite skänkelvikningar och fattningar i galopp, han svarade jätte bra på det, han var väldigt pigg, :) sedan så började jag ligga på en volt, och galopperade över upphöjda galoppbommar, och sen så började jag hoppa honom, på volt och sedan på slutet så hoppade jag 80 cm, ville inte fresta på honom så mycket, men han gick bra och svarade super bra på mina hjälper, som när jag hade hoppat ett språng typ så kunde jag ta ner honom i lugn och samlad galopp på en tio diameters volt och ha honom i högform, så jag tog lite dressyr också. I måndags så var det en person som ringde på Trolle, så det är bara att se om dom kommer och provrider honom, och förhoppnings vis gillar honom och att vi gillar dom så att jag kan köpa Schanti, hästen som jag provred i söndags, hon var helt underbar!!!!! Jag bara måste ha henne!!! hon var den mest underbara storhäst jag någonsin ridit, och jag föll pladask för henne. imorn ska jag rida Joopen, i tuff hoppning:)


// ullis :)

Av Ulrika andersson - 4 september 2010 20:44

Gud vad jag har varit dålig på att blogga nu dom här dagrna!! Men men här kommier iallfall lite, red Joopen idag markarbete han gick super bra, tog även lite ren dressyr också, bakdelvändningrna som perfekt!! Han trampade under sig jätte bra!! Sedan var det för mig att göra klar Joopen och släppa ut honom i hagen, och sedna gå inte och fixa mig för mamma och jag skulle till nova, sedan, handlade ganska mycket idag XD


en t-skirt

ett par jeans leggings

en typ rangig halvkort ärmad tröja

ett blått linne

en maskara

puder

och två nya bh


Imorn ska jag till Perstorp och kolla på en storhäst :D :D  ett sto som heter Shanty, bilder och mer info kommer om henne imorn :D


// Ullis :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Presentation


Är en pigg och glad tjej på 15 år :) Älskar hästar över allt annat! har två st, Joop och Trolle. Hoppas att ni får en rolig lässtund och glöm inte att kommentera :)

Omröstning

Vad skulle du vilja rida på mina hästar??
 Dressyr på Trolle
 Hoppning på Trolle
 Dressyr på Joop
 Hoppning på Joop

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards