joop

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ulrika andersson - 29 augusti 2010 21:52

Idag så skulle Michael Jackson blivit 52 år :) Grattis till honom <33


Av Ulrika andersson - 29 augusti 2010 19:07

Idag så var det tävling i Munka ljungby, blev att gå upp tidigt idag, eftersom det tar ca 1 och en halv timme att åka dit. men men


Lätt C

Han var ganska seg där, fick ett nedslag på sista hindret i grunden.. men jag tror det är för att jag tänker FÖR mycket teknik, och då konsetrerar man sig bara på det och tappar drivningen så hoppen blev väldigt sega..


Lätt B

vi tävlade vår andra lätt B idag :) och det gick super bra!!!!!!!!!!! Vi vann!! hade super bra tid också för jag hade slått D-ponnyerna också, fast inte b-ponnyerna, men dom kan ju vända på en 5 öring XD  Men vi var felfria iallfall :D satt och sken som en som hela tiden från att jag lämnade banan till att jag skulle in på prisutdelning XD  Asså jag njöt hela ärevarvet runt!!! hade kunnat rida det typ 10 gånger XD  älskar min Joopis <3333333333333


Lätt B omhoppning

 

Prisutdelning, fick seger täcke:) 


Älskar min Joopis <33  

 

Film från Lätt B

    

Av Ulrika andersson - 23 augusti 2010 20:32

idag så fottades vi i skolan:) kuligt, hoppas att jag blir bra för en gångs skull XD idag när jag i skolan så var det jätte fint väder, och jag bara tänkte det kommer bli underbart att rida idag :D tänkte att jag skulle rida ut på Trolle idag för det är super länge sedan jag gjorde det på honom, det är fresten jätte länge sedan jag gjorde det på någon av mina hästar!, men men jag kommer hem och det är fint väder gå in och äter en macka, går till badrummet och bytar om till ridkläder, öppnar ytterdörren, tvär stannar där. det fullkommligt ÖSER ner!  och jag bara fan!!  så det blev ingen ridning idag :/  ganska besviken för det hade sett fram imot att rida ut på trolle, så det blev att stå och torka blöta hästar istallet XD men, men då får vell den ute ritten bli någon annan gång då istället.. imorn ska jag tömmköra Joop, ska försöka få någon bild så ni kan se när han tömmkörs :) ska tömmköra Trolle på onsdag och sedan så är det tufft markarbets pass för honom på torsdag för elise. kuligt :)


och jag har ju glömt att berätta att jag var på prao hos jan Brink på tullstorp i våras två veckor :D det var jätte kul!!!!! jag fick lära mig väldigt mycket!! så här kommer några bilder på hästarna och allt annat blev ingen bild på min favvo bellaigo


Hugo :D stallchefens hund

 

JJ Rayban

   

haunstaufen(stavas) 

haunstaufen (stavas??)

    

hingst sadelkammaren

  hingst sadelkammaren

Saigon

    

hings sadelkammaren 

träns XD

   

sadlar

   

sadel XD

  



Ullis :)





Av Ulrika andersson - 22 augusti 2010 13:50

Joopen och jag för ett år sedan när vi hoppade på pay and jump, vi hoppade 50 cm

  


Joop nu! 90 cm lätt B  


ser ni skillnaden?? XD rätt stor!!

Av Ulrika andersson - 22 augusti 2010 13:37

Idag så hoppade jag Joop, en serie, med bom,hinder,bom,hinder, och bom, han gick super på det :D  hoppade som högst 90 cm, ville inte fresta på honom, men han gick super på denna övning och jag är super nöjd med honom idag :D Hans hopp var jätte luftiga och han tog knappt i på 90!! kan knappat tro att det är samma häst som jag hoppade för ett år sedan när vi satt på pay and jump och hoppade 50 cm!! och nu ett år senare så tävlar vi lätt B, och har tänkt att vi ska tävla lätt A snart med!! jag älskar verkligen min Joop!! <33


kolla hans frambensteknik!!!

  


ullis :)



Av Ulrika andersson - 21 augusti 2010 20:05

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, idag när jag skulle ta in hästarna så ser jag att dom där JÄVLA flugorna har sprutat sina JÄVLA ägg på Trolle, så hans bog var full av gula äkliga flugägg, fick värsta damp och ställde trolle på gången och stod i en timme för att få bort dom, nu är nästan alla borta, är dom mista som finns kvar, och det är bara typ 3-4 st.  kollade igenom Joop med men han hade klarat sig, skönt!!hoppträning för Joop imorn :) ska bli kuligt :D


Ullis :)

Av Ulrika andersson - 21 augusti 2010 15:38

idag så var ju lilla Astrid och red Trolle, dom fick ett tufft dressyr pass, och Astrid var rejält trätt i benen,haha, men det gick kanon bra, hon har börjat få koll på saker och ting nu:)  så idag så fick hon lära sig skänkelviknar i skritt, eftersom då blir hon tvingad till att använda ytter och göra halvhalter och stoppa upp på ytter och så. och i början så tappade hon ytter lite ibland och trolle flyttade förmycket, men han är ju kännslig eftersom han är så välriden så han känner ju minsta ändring i sitsen, men mot slutet så gick det ricktigt bra :D och sen så kom  hon fram i Trav och han spände sig lite i början men hon slappnade av sedan, och så måste hon träna på att ta bak sin höger axel, och att inte släppa tyglarna utan att ha kontakt med munnen, men hon har blivit super duktig, och sedan så longerade jag Joop, och han gick väldigt fint och avslappnat, tog honom över lite bommar, ett väldigt kort pass blev det, men vill inte fresta för mycket på honom i med att han ska får gå ett tufft hopp pass imorn, har byggt upp en lite serie till honom där ute som gör att han måste vara snabb i benen, det är bom,hinder, bom, hinder, så han måste lyfta hela tiden och jag tror att den här övningen blir bra eftersom han måste bli snabbare i kombitationerna i lätt B.


Ullis :)

Av Ulrika andersson - 20 augusti 2010 21:15

Idag så har det varit ganska sofft i skolan inte gjort mycket :P men men, idag så hopptränade jag Trolle, skulle igentligen kondisions tränat honom och hoppat honom imorn, men Astrid( hon som rider trolle lite) ska komma imorn och rida honom så det blev ändrade planer, och det gick gaska bra, vi hoppade 1 meterpå oxer :) ska longera Joop imorn, och så ska jag hoppa honom på söndag, :)


en lite bild på trolle(gammal)

  


ullis :) 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Presentation


Är en pigg och glad tjej på 15 år :) Älskar hästar över allt annat! har två st, Joop och Trolle. Hoppas att ni får en rolig lässtund och glöm inte att kommentera :)

Omröstning

Vad skulle du vilja rida på mina hästar??
 Dressyr på Trolle
 Hoppning på Trolle
 Dressyr på Joop
 Hoppning på Joop

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards