joop

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Hoppträning på trolle,

Av Ulrika andersson - 7 september 2010 11:15

idag så hopptränade jag Trolle, (jag hopptränade joop igår) Trolle gick super, först så red över bommar med honom, och gjorde lite skänkelvikningar och fattningar i galopp, han svarade jätte bra på det, han var väldigt pigg, :) sedan så började jag ligga på en volt, och galopperade över upphöjda galoppbommar, och sen så började jag hoppa honom, på volt och sedan på slutet så hoppade jag 80 cm, ville inte fresta på honom så mycket, men han gick bra och svarade super bra på mina hjälper, som när jag hade hoppat ett språng typ så kunde jag ta ner honom i lugn och samlad galopp på en tio diameters volt och ha honom i högform, så jag tog lite dressyr också. I måndags så var det en person som ringde på Trolle, så det är bara att se om dom kommer och provrider honom, och förhoppnings vis gillar honom och att vi gillar dom så att jag kan köpa Schanti, hästen som jag provred i söndags, hon var helt underbar!!!!! Jag bara måste ha henne!!! hon var den mest underbara storhäst jag någonsin ridit, och jag föll pladask för henne. imorn ska jag rida Joopen, i tuff hoppning:)


// ullis :)

 
 
Ingen bild

Agnes

9 september 2010 17:42

hej!
såg anonsen på trolle han är jätte fin men varför säljer ni honom?

Ulrika andersson

9 september 2010 21:23

hej, :)

Vi säljer trolle, för att jag är förlång för honom, och så får jag inte tävla honom pga min ålder, jag är ju 15 år,och det är inte rätt mot trolle som har såå mycket att ge på tävlingsbanorna, både i dressyr och i hoppning, Och dels för jag inte ha tid med hnom rickigt, jag har ju Joopen ( min stora ponny) som jag tävlar väldigt intensivt nu och så måste jag gå över till stor häst, så det är anledningen till att vi säljer honom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika andersson - 16 oktober 2010 17:10

idag var det dressyr träning för elise:D mitt finger har blivit mycket bättre:) och det gick super bra, han gick jätte fint, vi tog ett ganska kämpigt pass, men han klarade det super bra:) han hade sjukt bra takt och längdde steget skit mycket i ökad...

Av Ulrika andersson - 14 oktober 2010 19:46

  idag skulle jag ha ridit dressyr på Joop för elise, men det sket sig.. på gympan så spelade vi basket, mitt lag kallde oss för dvärjarnaXD för att vi är kortast i klassenXD och viar tre st i lagetXd jag, fanny vendela, alla andra var 4 a och typ tv...

Av Ulrika andersson - 12 oktober 2010 22:43

Idag var det hoppträning i askeröd, det gick jätte bra jag är super nöjd, vi tränade på att svänga på små vålter och hoppa och att hoppa och vända tvärt sen men i ett lungt och stabilt tempo, Joop och jag klarade det utmärkt, men på slutet blev han g...

Av Ulrika andersson - 10 oktober 2010 20:10

Kollade på finalen i VM idag, och Abdullah al sharbatly blev tvåa! satt och hoppade upp och ner i soffan av glädje! Han är ju bara bäst!! och snyggast;)               ...

Av Ulrika andersson - 9 oktober 2010 20:35


Nu sitter jag och skriver på "boken om mig själv" ett arbete vi gör på svenskan, och det ska vara inlämmnat på torsadag och jag har typ gjort noll om det, och på tisdag har vi matte prov och på onsdag har vi Biologi prov, i onsdags hade vi fysik prov...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Presentation


Är en pigg och glad tjej på 15 år :) Älskar hästar över allt annat! har två st, Joop och Trolle. Hoppas att ni får en rolig lässtund och glöm inte att kommentera :)

Omröstning

Vad skulle du vilja rida på mina hästar??
 Dressyr på Trolle
 Hoppning på Trolle
 Dressyr på Joop
 Hoppning på Joop

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards