joop

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Ulrika andersson - 16 augusti 2010 18:24

idag så har jag varit hos Vivika, det är hon som vi köpte trolle av och så brukar jag vara där ocg hjälpa till att rida hästarna, dom har galoppörer och lite ughästar och så. och mitt jobb är att rida dressyr på dom efter att dom har gått löp, för då kan dom bli lite stela och få träningsverk så det är mitt jobb att rida dom mjuka, Och den jag rider mest är Melody Clubb, en super fin valack. och han gick super idag :)  känndes rickitgt mjuk idag och galoppen var inte alls så springig utan väldigt rytmisk, super glad vid det :) även skänkelviknarna i skritt börjar komma lite smått, vist han tycker att det är lite jobbigt och så men det kommer nog snart som han fattar:)  Efter det så red jag Sanne häst Amburina(ett halvblod) eftersom sanne hade bruit nyckelbenet, tycker verkligen vrålsynd om henne!! men det var verkligen kul att rida Amburina. men gud vad stark och pigg hon va :O men jag fattade sedan hur hon ville ridas, man ska göra mså volter hela tiden och göra mycket tempovexlingar och byta varv hela tiden då går hon som bäst:) Galoppen var jätte fin med :)

men mina hästar fick vila idag, eftersom Joopen tävlades i lörags fick han två dagars vila och trolle gick tufft kondis pass igår. Men imorn så ska joopen gå markarbete och jag ska longera trolle.


idag hände det något som aldrig har hänt mig innan :O när jag skulle fodara hästarna så såg jag en JÄTTE gräshoppa, den var ca 10 cm :O:O  t'nkte att den kan ju inte vara här inne, utan jag tänkte bära ut den så jag stälde ner hinkarna med foder och fångade in gräshoppan och den hoppade och stutsade i handen, och plötsligt så satt den helt still, och sen bara kände jag hur det stack till i hela handen, * aj som* vad var jag sa och särade åp händerna och där hänger gräshoppe skrälett i min hand och biter sig fast i min hand, och det gör ont som fan!! och jag skakar på handen och men den biter bara hårdare och då tar jag och sjuter bort den med den andra handen, haha det är sista gången jag hjälper en gräshoppa ut XDXD


Ullis :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Presentation


Är en pigg och glad tjej på 15 år :) Älskar hästar över allt annat! har två st, Joop och Trolle. Hoppas att ni får en rolig lässtund och glöm inte att kommentera :)

Omröstning

Vad skulle du vilja rida på mina hästar??
 Dressyr på Trolle
 Hoppning på Trolle
 Dressyr på Joop
 Hoppning på Joop

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards