joop

Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Joop

Av Ulrika andersson - 8 juli 2010 22:24

 Joop är en C-ponny, han är 139,5 i mankhöjd och är import från Holland, han är en valack på 12 år, han är av rasen Appaloosa och Welsh Cob, jag tävlar honom mest i hoppning men han har väldigt fin takt och bra steg så ska börja tävla lite dressyr så smått, men just nu sä tävar jag honom mest hoppning, vi tävlar från lätt C till Lätt B, han har väldigt fin teknik och hoppar i alla lägen, han är en väldigt ärlig häst som hela tiden vill vara sin ryttare till lags, men han är ganska speciell att rida, han är väldigt fin i munnen och kännslig för hjälperna, man ska nästa bara tänka vad man ska göra. Vårt mål är att tävla lätt A iår.


  

 
 
Marianne J

Marianne J

10 juli 2010 12:02

Kul att du har en welsh cob korsning! Och vilken fin marginal ni har till bommarna!
Jag lägger till din blogg i min länksamling!

http://www.welshcob.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika andersson - 16 oktober 2010 17:10

idag var det dressyr träning för elise:D mitt finger har blivit mycket bättre:) och det gick super bra, han gick jätte fint, vi tog ett ganska kämpigt pass, men han klarade det super bra:) han hade sjukt bra takt och längdde steget skit mycket i ökad...

Av Ulrika andersson - 14 oktober 2010 19:46

  idag skulle jag ha ridit dressyr på Joop för elise, men det sket sig.. på gympan så spelade vi basket, mitt lag kallde oss för dvärjarnaXD för att vi är kortast i klassenXD och viar tre st i lagetXd jag, fanny vendela, alla andra var 4 a och typ tv...

Av Ulrika andersson - 12 oktober 2010 22:43

Idag var det hoppträning i askeröd, det gick jätte bra jag är super nöjd, vi tränade på att svänga på små vålter och hoppa och att hoppa och vända tvärt sen men i ett lungt och stabilt tempo, Joop och jag klarade det utmärkt, men på slutet blev han g...

Av Ulrika andersson - 10 oktober 2010 20:10

Kollade på finalen i VM idag, och Abdullah al sharbatly blev tvåa! satt och hoppade upp och ner i soffan av glädje! Han är ju bara bäst!! och snyggast;)               ...

Av Ulrika andersson - 9 oktober 2010 20:35


Nu sitter jag och skriver på "boken om mig själv" ett arbete vi gör på svenskan, och det ska vara inlämmnat på torsadag och jag har typ gjort noll om det, och på tisdag har vi matte prov och på onsdag har vi Biologi prov, i onsdags hade vi fysik prov...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Presentation


Är en pigg och glad tjej på 15 år :) Älskar hästar över allt annat! har två st, Joop och Trolle. Hoppas att ni får en rolig lässtund och glöm inte att kommentera :)

Omröstning

Vad skulle du vilja rida på mina hästar??
 Dressyr på Trolle
 Hoppning på Trolle
 Dressyr på Joop
 Hoppning på Joop

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards